Życiorys zawodowy czy tradycyjny? Jak napisać? Różnice (gotowe wzory)

Kategoria:

Praca

Życiorys zawodowy czy tradycyjny? Jak napisać? Różnice (gotowe wzory)

Średnia 3.0 (6 ocen)

Joanna Ryś

Specjalista ds. sourcingu

Joanna Ryś

Aktualizacja:

Średnia 3.0 (6 ocen)

Zastanawiasz się, czym jest życiorys zawodowy? Być może potrzebujesz napisać swój życiorys tradycyjny? Jak to wszystko ma się po popularnego curriculum vitae? Nie mając wiedzy w tym temacie, łatwo o pomylenie tych dokumentów rekrutacyjnych. Jeżeli stoisz przed wyzwaniem napisania skutecznego życiorysu, to powiem Ci jedno. Nie mogłeś lepiej trafić! Zobaczysz, że po przeczytaniu poradnika będzie to dla Ciebie łatwizna. Zatem zapraszam Cię do lektury!

Zostałeś poproszony o napisanie swojego życiorysu zawodowego. Co więc robisz?

Scenariusz „A”: W popłochu przeszukujesz internet wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu, czym tak właściwie jest życiorys.

Scenariusz „B”: Twoje pierwsze skojarzenie to Curriculum vitae, dlatego bez cienia wątpliwości zabierasz się za jego pisanie.

To dwa popularne scenariusze, gdy zostajemy poproszeni o napisanie życiorysu. Niestety samo określenie życiorys jest mało precyzyjne, dlatego może Cię wprowadzić w zakłopotanie.

W dalszej części mojego poradnika, postaram się postawić jasną granicę, pomiędzy określeniem życiorys zawodowy a życiorys tradycyjny.

Przykładowe CV

O czym przeczytasz w poradniku?

To, na czym skoncentruję się przede wszystkim to życiorys zawodowy. Niemniej jednak poruszę też temat tzw. życiorysu tradycyjnego.

Obecnie coraz rzadziej używa się określenia życiorys zawodowy. Zapewne wynika z tego zakłopotanie wielu osób, którzy nie wiedzą czym tak właściwie jest życiorys. Ich odpowiedź zazwyczaj brzmi, że życiorys zawodowy to CV.

Jest w tym dużo racji, ale pokażę Ci w kolejnych częściach, że raczej nie powinno się używać tych określeń zamiennie.

Przejdźmy zatem do tego, o czym właściwie będzie ten poradnik.

  1. Przede wszystkim wyjdziemy od tego, czym jest życiorys.
  2. Następnie pokaże Ci, że możemy wyróżnić kilka jego wariantów. Znajdziesz tutaj informacje o rodzajach życiorysów.
  3. Kolejno skupię się na tym, jak napisać skuteczny życiorys zawodowy.
  4. Potem omówię dobre praktyki stosowane przy pisaniu swojego życiorysu.
  5. Na koniec zaś pozostawiam, czego w nim nie pisać. Czyli słów kilka o złych praktykach.

Zatem zapraszam do lektury!

Czym jest życiorys?

Czy tam właściwie jest życiorys?
Czy tak właściwie jest życiorys?

No właśnie, z czym kojarzy Ci się ten termin?

Mnie osobiście przypominają się czasy szkolne. Pewnym standardem na lekcjach języka polskiego było przedstawienie, w formie prezentacji, życiorysu autora. A jeszcze jakby tego byłoby mało, to na podstawach przedsiębiorczości życiorysem określano podanie o pracę. I jak tu nie zgłupieć?!

Jakby jednak uważniej się nad tym zastanowić, to można dostrzec, że te na pozór dwa różne określenia tego samego terminu, mają wspólne mianowniki. Oczywiście jeżeli weźmiemy pod uwagę wyłącznie aspekt zawodowy jednostki.

Dochodzimy zatem do istoty życiorysu zawodowego. Ni mniej ni więcej jest to po prostu przebieg naszego życia zawodowego. Wymienione są w nim informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia zawodowego, umiejętności, osiągnięcia oraz zainteresowania.

Dlaczego zatem nie powiedzieć o życiorysie po prostu Curriculum vitae? A no dlatego, że klasyczny życiorys dość mocno różni się od CV. Jak? Dowiesz się o tym z kolejnych części poradnika.

Na koniec dodam tylko, że sformułowanie życiorys jest już coraz rzadziej używane. Mogę śmiało powiedzieć, że w codziennym życiu doszło do pewnej profesjonalizacji tego terminu. Zamiast o życiorysie, coraz częściej słyszymy o innych dokumentach rekrutacyjnych:

Jak przekonasz się zaraz, jest to zdecydowanie zmiana na plus!

Lećmy dalej.

Życiorys – rodzaje

O jakich rodzajach życiorysu możemy mówić?
O jakich rodzajach życiorysu możemy mówić?

Wklepując w Google frazę rodzaje życiorysu, nie spodziewaj się oszałamiających wyników. W zasadzie powiem Ci, że nie ma stricte jakiegoś podziału na życiorys X i życiorys Y.

Zatem o czym tutaj przeczytasz?

Przede wszystkim chciałam Ci pokazać, jak zmieniła się forma życiorysu. To właśnie o tej ewolucji chciałam tutaj napisać! 😃

Życiorys klasyczny ( tradycyjny )

Zacznijmy zatem od klasycznego życiorysu, który kojarzy się z fragmentami biografii jednostki. Wiadomo, pracodawcę NIE interesuje to:

  • ilu masz braci czy też,
  • ile kotów zamieszkuje pod Twoim dachem.

Te informacje zwykło się zamieszczać w tzw. życiorysie klasycznym. Ustalmy, że skupiamy się tutaj na zawodowej części Twojego życia. Czyli tej, które interesuje pracodawcę właśnie!

Nie wiem, czy widziałeś kiedyś przykład takiego życiorysu?

Jest to forma mocno tekstowa, zbita w swojej formie. Jedno zdanie wynika z drugiego. Powiem Ci śmiało, że można to utożsamiać z opowiadaniem, które dobrze kojarzymy z zajęć w szkole.

Klasyczny życiorys to taki pierwszy przykład podania o pracę.

W dzisiejszych czasach jego forma jest bardzo nieprzystępna, słabo czytelna dla pracodawcy i praktycznie odeszła już do lamusa.

Życiorys zawodowy

Na miejsce życiorysu (tradycyjnego)pojawiło się coś takiego jak życiorys zawodowy. Który to znacznie wyróżnia się swoją formą. Ba! Na pierwszy rzut oka przypomina Curriculum vitae.

Życiorys zawodowy nadaje zawodowego charaktery typowemu życiorysowi. Sprawie, że życiorys ten staje się źródłem cennych informacji dla pracodawcy.

Określenie „życiorys zawodowy” również spotykamy coraz rzadziej, aczkolwiek cały czas funkcjonuje w przypadku różnych ofert pracy.

Myślę, że:

  • obecny „dojrzały” rynek pracy, a także
  • wzorce rekrutacyjne z „zachodu”

wymusiły taką zmianę właśnie. Śmiało zatem można rzec, że obecne CV, to dojrzała forma życiorysu zawodowego.

Ewolucję życiorysu, przez życiorys zawodowy aż do curriculum obecnie zaprezentowałem na ilustracji poniżej:

Ewolucja życiorysu

Tak więc, jak powinien wyglądać typowy życiorys? Taki, który chętnie przeczyta Twój pracodawca?

Dowiesz się tego w kolejnej części mojego poradnika.

Jak napisać życiorys zawodowy?

Jak napisać życiorys zawodowy?
Jak napisać życiorys zawodowy? Czym się kierować, przy pisania życiorysu?

Załóżmy, że zostałeś poproszony w ogłoszeniu o pracę o przygotowanie swojego życiorysu zawodowego.

Nie padło ani hasło „curriculum vitae” ani tym bardziej „list motywacyjny”.

Co robisz w takiej sytuacji?

Pewnie jesteś lekko zdezorientowany. Bez obaw. Już spieszę Ci z pomocą!

Twój pracodawca ni mniej ni więcej, zażyczył sobie, abyś przesłania życiorysu zawodowego. To znaczy, że chce abyś w klarownej formie przedstawił mu przebieg swojego doświadczenia zawodowego.

Dlatego pamiętaj! Wystrzegaj się:

  • wszelkich ozdobników,
  • sztampowych określeń,
  • zbędnego przechwalania

Rekruter wymaga od Ciebie konkretów i właśnie je musisz mu zaserwować.

Zacznijmy zatem od tego jak wygląda struktura życiorysu zawodowego.

Dane osobowe kandydata oraz kontakt

Podobnie, jak w przypadku Curriculum vitae oraz listu motywacyjnego ten element ma kluczowe znaczenie.

Podaj tutaj swoje:

  • imię oraz nazwisko,
  • adres zamieszkania oraz
  • dane kontaktowe (numer telefonu i adres mailowy)

Pamiętaj, aby nie popełnić w nich błędu. Inaczej Twój pracodawca będzie mieć problem ze skontaktowaniem się z Tobą.

Częstą praktyką jest umieszczenie daty urodzenia, co raczej rzadko pojawia się w Curriculum vitae.

Takie informacje umieść w lewym górnym rogu życiorysu.

Tytuł dokumentu

Tutaj bez zbędnych ceregieli wyśrodkuj nazwę swojego dokumentu. Czyli w ty wypadku napisz po prostu:

ŻYCIORYS ZAWODOWY

Wykształcenie

W tej sekcji, jak sama nazwa wskazuje, wypunktuj ukończone szkoły.

Jeżeli jesteś po studiach:

  • Rozbij tę część na studia pierwszego stopnia oraz drugiego.
  • Dodaj informacje o tym, na jakim kierunku oraz wydziale studiowałeś.
  • Określenie specjalizacji jest również bardzo wskazane!

Oczywiście nie zapominaj, aby dodać zakres czasowy, czyli to w jakich latach studiowałeś. Tyczy się to również miejsc pracy.

Co w wypadku kiedy nie zdecydowałeś się na studia?

Jak najbardziej możesz, a wręcz MUSISZ, poinformować pracodawcę o ukończonym liceum, bądź technikum.

Daruj sobie jednak takie rzeczy jak szczegółowy adres szkoły.

Doświadczenie zawodowe

W kolejności chronologicznej wymień wszystkie swoje dotychczasowe miejsca pracy.

Zakładam oczywiście, że nie zmieniasz pracy jak rękawiczek i tych pozycji jest kilka.

Co jeśli jednak masz tak bogate doświadczenie zawodowe, że po ich umieszczeniu Twój życiorys zaczyna przypominać krótkie opowiadanie?

Postaraj się ograniczyć do kilku ostatnich pozycji, które faktycznie mogą zainteresować Twojego pracodawcę.

Koniecznie nadmień o stanowisku, które zajmowałeś. Możesz w formie skróconej opisać swoje obowiązki na tym stanowisku.

Kolejnym elementem są…

Języki obce

Nie oszukujmy się, ale obecnie w większości miejsc pracy, znajomość języka angielskiego lub niemieckiego masz szczególne znaczenie.

Oczywiście wszystko zależy od branży, z którą wiążesz swoją przyszłość. W zależności od niej, priorytetem jest władanie chociaż jednym językiem obcym przynajmniej w stopniu „średnio komunikatywnym”.

Powinieneś tutaj się „pochwalić” się stopniem zaawansowania.

Więcej na temat opisywania języków obcych w dokumentach aplikacyjnych, przeczytasz w poradniku: Języki obce w CV — poziomy i stopnie znajomości [angielski, niemiecki].

Cenna będzie również informacja o posiadanych certyfikatach, które możesz dołączyć do swojego życiorysu.

Inne umiejętności

Jak widzisz forma życiorysu jest bardzo konkretna, także wystrzegaj się banałów.

W tej sekcji poinformuj o „twardych umiejętnościach” , takich jak:

  • obsługa Photoshopa,
  • Excela w stopniu zaawansowanym czy też
  • ukończony kurs operatora wózka widłowego.

Jak najbardziej liczą się również Twoje”umiejętności miękkie”.

Możesz o nich wspomnieć w kontekście ukończonych szkoleń i kursów, organizowanych w poprzednim miejscu pracy. Świetnie jak możesz pochwalić się dyplomami ich ukończenia.

Podpis kandydata

Koniecznie podpisz się na końcu życiorysu!

Zapewne nie posiadasz elektronicznego podpisu, także zrób to ręcznie 😃

A na koniec nie zapomnij o stopce!

Klauzula o ochronie danych osobowych

Jak w przypadku każdego dokumentu aplikacyjnego, tak i tutaj, konieczna jest stopka z odpowiednią klauzulą.

Pamiętaj, że aby rekruter mógł przeglądać i przetwarzać Twoje dane, musisz wyrazić na to stosowną zgodę. Bez niej, niestety, dokument ląduje w koszu na śmieci.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wygląda aktualna klauzula poufności na rok 2018, zajrzyj koniecznie do mojego poprzedniego artykułu.


Przeszliśmy przez wszystkie kluczowe elementy życiorysu zawodowego. Teraz przyszedł czas na to, byś miał je przed oczami. W następnej części zaprezentuję Ci przykładowy wzór życiorysu zawodowego.

Wzór życiorysu zawodowego

Wzór życiorysu zawodowego

Jak już wspomniałam, przyszła pora na zaprezentowanie przykładowego życiorysu zawodowego. Mam nadzieje, że teraz o wiele lepiej zwizualizujesz sobie to wszystko, o czym do tej pory pisałam.

Na przykładzie poniżej możesz zobaczyć, gdzie poszczególne elementy życiorysu powinny zostać zamieszczone, tak, aby odpowiadało to pewnej narzuconej odgórnie konwencji.

Monika Kowalska
Adres: ul. Jaśminowa 15/3, 30-010 Kraków

Data urodzenia: 10.03.1989
Telefon: +48 XXX-XXX-XXX
Adres mailowy: monika.kowalska@gmail.com

Kraków, 15.05.2018

ŻYCIORYS ZAWODOWY
WYKSZTAŁCENIA
2011 – 2013 – Uniwersytet Jagielloński (studia magisterskie)
Wydział: Nauki społeczne
Kierunek: Socjologia
Specjalizacja: Nowe Media
2008 – 2011 – Uniwersytet Jagielloński (studia licencjackie)
Wydział: Nauki społeczne
Kierunek: Socjologia
Specjalizacja: Nowe Media
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
2015 – 2018 – ProfiMed Sp. z o.o.
Praca na stanowisku: Account Manager
2013 – 2015 – CompiPlast Sp. z o.o.
Praca na stanowisku: Account Executive
JĘZYKI OBCE
Język angielski: w stopniu zaawansowanym – certyfikat EFB
Język rosyjski: w stopniu komunikatywnym
INNE UMIEJĘTNOŚCI
MS Excel – stopień zaawansowany
Obsługa Photoshopa, Corel Draw – stopień bardzo dobry
Umiejętność prowadzenia kampanii GoogleAds – stopień bardzo dobry
Monika Kowalska
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym dokumencie do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Wzór ten możesz oczywiście pobrać w wersji edytowanej. Kliknij tutaj, aby go pobrać na swój komputer w formacie.docx.

Jak napisać życiorys zawodowy? Dobre praktyki.

Jak pisać życiorys zawodowy. Dobre praktyki
Jak pisać życiorys zawodowy. Dobre praktyki

Jeżeli chcesz napisać naprawdę efektywny życiorys zawodowy, musisz się dobrze do tego przygotować.

Podobnie jak każdy dokument aplikacyjny, ma on swoje jasno określone reguły. Pamiętaj, że od niego może zależeć naprawdę wiele.

Przy pisaniu życiorysu staraj się nie rozpraszać, podejdź do tego profesjonalnie. W końcu jeśli pracodawca wymaga właśnie jego, musisz stanąć na wysokości zadania 😃

Jak to zrobić dobrze?

Dobre pytanie! Mam nadzieję, że dzięki moim wskazówkom, nie będziesz miał problemów z odpowiedzią na nie.

Zacznijmy od dobrych praktyk dotyczących etapu przygotowań.

Dobre przygotowanie

Co zrobić, aby stworzyć dobre podwaliny do dalszej pracy?

Moje wskazówki znajdziesz poniżej 😃

  • Przede wszystkim upewnij się, czy pracodawca na pewno wymaga od Ciebie życiorysu, a nie CV.
  • Sprawdź wymagania, jakie rekruter stawia kandydatom.
  • Zrób szybką selekcje swoich kompetencji. Wybierz tylko te, które zrobią wrażenie na pracodawcy.
  • Stwórz dedykowany życiorys pod konkretną ofertę.
  • Nie rozdrabniaj się! Lepiej odpowiedzieć na jedną sensowną ofertę, niż na pięć byle jakich.
  • Zwróć uwagę na to, czy oferta jest nadal aktualna i czy przypadkiem nie zakończyła się już tam rekrutacja.

Kolejno przejdźmy do części merytorycznej.

Obiecuję Ci, że po przeczytaniu poniższych rad unikniesz bezsensownych błędów.

Odpowiednia treść i forma życiorysu

Pamiętaj, aby pisząc swój życiorys, zachował on jego znamiona.

W dzisiejszych czasach, w których główny nacisk kładzie się na CV, przygotowanie dobrego życiorysu, to nie lada wyzwanie.

Patrz zatem na co szczególnie zwrócić uwagę:

  • Po pierwsze, nie zapomnij umieścić swoich danych kontaktowych.
  • Możesz pokusić się o dodanie krótkiego 2-3 zdaniowego opisu kandydata. Na pewno takie podsumowanie nie zaszkodzi Twojemu życiorysowi.
  • Odpowiednio zatytułuj swoje pismo.
  • Podziel je na sekcje: wykształcenie, doświadczenie zawodowe, języki obce oraz inne umiejętności.
  • Posługuj się pełnymi nazwami stanowisk, specjalizacji, kierunków studiów.
  • Życiorys zawodowy jest dość suchym tekstem, także trzymaj się konkretów. Posługuj się datami oraz konkretnymi liczbami.
  • Sekcja zainteresowania nie występuje w typowym życiorysie zawodowym.
  • Pamiętaj, aby na koniec podpisać się swoim imieniem i nazwiskiem.
  • W stopce dokumentu wstaw aktualną klauzulę o ochronie danych osobowych.

Tym, co szczególnie mogło Cię zainteresować to opis kandydata. Powiem Ci szczerze, że kandydaci rzadko wykorzystują go w Curriculum vitae, nie mówiąc już o życiorysie.

Jak już mówiłam wcześniej jest to krótki opis aplikującego.

Pisząc go, powinieneś skupić się na swoich najlepszych cechach, osiągnięciach, które zrobią wrażenie na rekruterze.

Możesz również opisać swój cel zawodowym w tej firmie!

Jeżeli chciałbyś zobaczyć przykład takiego opisu, zajrzyj koniecznie do mojego poprzedniego poradnika. Znajdziesz tam wiele równie ciekawych rad, jak napisać skuteczne CV.

Jeżeli mamy już omówione dobre praktyki, przejdźmy zatem do ich przeciwieństw.

Jesteś gotowy? Zatem do dzieła.

Jak napisać życiorys zawodowy? Złe praktyki.

Jak nie pisać życiorysu zawodowego. Złe praktyki.
Jak nie pisać życiorysu zawodowego, czyli o złych praktykach słów kilka

Pisząc swój życiorys zawodowy w pośpiechu, rzeczywiście łatwo o głupie błędy.

Może nie zdajesz sobie sprawy, ale niektóre z nich mogą mieć naprawdę nieprzyjemne konsekwencje. A nie o to Ci chodzi przecież?

Ufam jednak, że poważnie podchodzisz do poszukiwania swojej pracy i jesteś w stanie przysiąść nad tym nieco dłużej. Po to, aby przygotować trwałe podwaliny na „potem”.

Zatem jakie błędy najcześciej przytrafiają się kandydatom przypisaniu życiorysu?

Podzieliłam je zatem na dwie części. Pierwsza z nich to…

Podejście kandydata do pisania życiorysu

Jak widzisz, na początek biorę pod uwagę ogólne nastawienie kandydata do szukania pracy i pisania swojego życiorysu.

Pamiętaj, że ze złym podejściem, ciężko będzie Ci stworzyć coś naprawdę interesującego dla rekrutera.

Wystrzegaj się zatem takich rzeczy!

  • Nieprzystosowanie życiorysu do oferty pracy. Jeżeli widzisz, że nie spełniasz większości wymagań, po prostu poszukaj innej pracy.
  • Tworzenie jednego uniwersalnego życiorysu, który wysyłasz w odpowiedzi na różne oferty pracy. Lepiej wybrać kilka ciekawych ogłoszeń i na nich skupić się.
  • Odpowiadanie na nieaktualne oferty pracy.
  • Przecenianie swoich umiejętności.
  • Niedokładne czytanie ofert pracy. Naprawdę przeanalizuj je krok po kroku, zanim zdecydujesz się na nie zaaplikować.

Sytuacje przedstawione powyżej dzieją się nagminnie. Nie trać na nie swojego cennego czasu, ale i czasu rekrutera.

Błędy związane z merytoryką i strukturą życiorysu

Kolejna część odnosi się stricte do braku wiedzy dotyczącej tego, co pisać i jak pisać w życiorysie.

Mam nadzieję, że dotychczas zrozumiałeś jak powinno pisać się dobry życiorys.

Poniżej zestawiłam wszystkie złe praktyki z tym związane:

  • Życiorys zawodowy nie przypomina życiorysu. Kandydaci w jego miejsce przesyłają CV lub list motywacyjny.
  • Pomijanie istotnych elementów życiorysu. Brak danych kontaktowych, aktualnej stopki czy którejś z kluczowych sekcji.
  • Chaos informacyjny. Kandydat nie wie, jak ma napisać to pismo, więc stara się umieścić w nim wszystko, co przyjdzie mu do głowy.
  • Mnóstwo uogólnień, a zero konkretów.
  • Brak konkretnych dat.
  • Używanie sztampowych zwrotów, przesycenie życiorysu nic nieznaczącymi przymiotnikami.
  • Błędy językowe, niepoprawne posługiwanie się profesjonalną terminologią.
  • Kłamanie i koloryzowanie.
  • Przesyłanie życiorysu w formacie.doc.

Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o formie przesyłania dokumentów rekrutacyjnych do pracodawcy, to mam dla Ciebie radę.

Przeczytaj nasz poradnik, instruujący jak powinno to wyglądać i dlaczego zwraca się na to, aż tak dużą uwagę.

Odnośnik do tej publikacji znajdziesz tutaj.

Wrócę jeszcze na chwilę do tematu tej części poradnika.

Jak widzisz, na każdym kroku pisania życiorysu, czyhają na kandydata niby drobne „chochliki”.

Najczęstszy błąd to oczywiście ich bagatelizowanie!

Pamiętaj jednak, że nawet dobra treść nie obroni się, jeśli będzie roiło się od innych błędów.

Udowodnij sobie, że potrafisz świetnie przygotować nie tylko część merytoryczną, a błędy nie są Ci straszne.

Słowem zakończenia

Liczę na to, że dzięki temu poradnikowi, rozwiałam większość Twoich wątpliwości dotyczących życiorysu zawodowego.

Z racji tego, iż coraz rzadziej można się z nim spotkać, wywołuje on tyle emocji.

Mam jednak nadzieję, że solidna dawka wiedzy na jego temat, pozwoli Ci bezbłędnie odróżnić go od Curriculum vitae i innych dokumentów aplikacyjnych.

Jesteś jeszcze na początku drogi rekrutacyjnej i zadajesz sobie pytanie „jak znaleźć pracę?”.

Odsyłam Cię zatem do mojego poradnika, który znajdziesz tutaj. Wiedząc rzeczywiście już gdzie szukać pracy, nie będziesz miał problemu z późniejszym napisaniem interesującego życiorysu.

Gratulacje! Dotarłeś do końca!

To nie powód, aby się rozstawać. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz skorzystać z naszego Kreatora CV, za pomocą którego przygotujesz perfekcyjne CV!

Spodobał Ci się ten poradnik?

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli ocenisz go na 5 gwiazdek

Średnia 3.0 (6 ocen)

Joanna Ryś

Joanna Ryś

Specjalista ds. sourcingu

Joanna Ryś

Specjalista ds. sourcingu

Joanna posiada 8-letnie doświadczenie w branży rekrutacyjnej, a obecnie pracuje jako Główny Strateg do spraw Sourcingu w obszarze EMEA w firmie HAYS. Microsoft, Rolls Royce Aerospace, Abbott, AB Inbev to kilka firm z portfolio klientów...z którymi współpracowała, a do jej zadań należy definiowanie strategii pozyskiwania kandydatów w Europie, samodzielne zaradzanie narzędziami rekrutacyjnymi, monitorowanie stopy zwrotu inwestycji, wdrażanie inicjatyw z obszaru Employer Branding do procesów rekrutacyjnych oraz analiza danych. Dzielenie się wiedzą i dyskusje na temat pracy z kandydatami są jej pasją, dlatego chętnie tworzy nowe programy szkoleniowe, prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych, organizuje warsztaty ze studentami krakowskich uczelni, pracownikami swojej firmy i wolnymi słuchaczami wywodzącymi się z różnych organizacji społecznych. Pasjonatka gier komputerowych i zagadnień socjoekonomii.